Consumenten laten zich beïnvloeden door wat ze zien op o.a. Facebook en Instagram. Vandaar is het voor kleine en middelgrote ondernemingen (KMO's) essentieel om op deze kanalen zichtbaar te zijn.
Met Facebook Ads kun je jouw bedrijf onder de aandacht brengen van gebruikers die geïnteresseerd zijn in producten of diensten zoals die van jouw bedrijf. Dit is van groot belang in een concurrerende markt, waar consumenten hun keuzes vaak baseren op wat ze herhaaldelijk zien. Regelmatige merkblootstelling bevordert namelijk loyaliteit, stimuleert aankopen of aanvragen, en zorgt dat consumenten jouw aanbod onthouden boven dat van de concurrentie.
Vraagt het beheren van Facebook Ads te veel van je tijd en aandacht? Zonder de nodige expertise loop je het risico veel tijd en geld te verspillen. Hier zijn enkele uitdagingen waarmee veel bedrijven te maken krijgen:
Bedrijven gebruiken dezelfde advertenties te frequent, wat resulteert in advertentiemoeheid en frustratie.
Bedrijven genereren veel verkeer met hun advertenties, maar dit resulteert niet altijd in verkopen, waardoor de investering verloren gaat.
Bedrijven besteden veel geld aan advertenties zonder duidelijke en meetbare doelen, wat leidt tot een gebrek aan inzicht.
Bedrijven zien hun campagnekosten toenemen, terwijl de inkomsten achterblijven.
Herken je deze problemen binnen jouw bedrijf? Dan is het wellicht tijd om hulp in te schakelen.